Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011

Τοποθέτησεις του Περιφερειακού Συμβούλου Τρέλλη Χρήστου...

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΡΕΛΛΗ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ – ΙΔΡΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Τη στιγμή που πάνω από 50 δισεκατομμύρια ευρώ ζεστό χρήμα δίνονται στο κεφάλαιο το 2010, 15 δισεκατομμύρια ευρώ που χρειάζονταν μόνο το χρόνο -και θα μπορούσε να ικανοποιηθεί το διαχρονικό αίτημα για το 15% από τον κρατικό προϋπολογισμό- για την παιδεία, δεν δίνονται. Στα πλαίσια αυτά, όμως, προχωράει πέρα από το οικονομικό ζήτημα και η διαδικασία διαβούλευσης για τις συγχωνεύσεις σχολείων, οι οποίες θα αποφασίζονται, από την Περιφερειακή Διεύθυνση, όπως προβλέπει η νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης. Θεωρούμε ότι αυτή είναι μια εξαιρετικά αντιδραστική αλλαγή, η οποία θα έχει πολύ σοβαρές συνέπειες στην ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση των παιδιών του λαού μας. Ανοίγει περαιτέρω δρόμος για απολύσεις εκπαιδευτικών με πρόσχημα πάντα πως δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας, μονιμότητα δεν υφίσταται.


Το κράτος θέλει να σταματήσει να χρηματοδοτεί κεντρικά τα σχολεία και τα παραδίδει στην «αγορά» μέσω των δήμων. Το «πείραμα» έχει ξαναγίνει σε πολλές χώρες της Ευρώπης, με αποτέλεσμα τα σχολεία - επιχειρήσεις να ψάχνουν χορηγούς.

Με τον «Καλλικράτη» οι δήμοι είναι προέκταση του κράτους και τους παραδίδονται αρμοδιότητές του, χωρίς όμως και την απαραίτητη χρηματοδότηση.

Συνεπώς, τη χρηματοδότηση των σχολείων θα αναλάβουν οι γονείς, με επιπλέον φόρους μέσω των δήμων, αλλά και με το επιχείρημα της ...εθελοντικής βοήθειας για το «καλό του παιδιού».

Σ’ αυτά τα πλαίσια η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχωράει σε εκτεταμένες συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων, με πρόσχημα «την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την αξιοποίηση των υποδομών και την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας, την παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων», αλλά και την εξοικονόμηση πόρων λόγω οικονομικής κρίσης.

Αποκρύπτουν ότι το «σχολείο της αγοράς» απαιτεί μεγάλα σχολεία για να εφαρμοστεί το διαφοροποιημένο πρόγραμμα. Επίσης αυτά τα σχολεία θα είναι θελκτικά και για τους χορηγούς αφού εκεί θα βρίσκουν πολλούς πελάτες , μαθητές και γονείς.

Πρόκειται για συνέχιση της βάρβαρης, αντεργατικής πολιτικής που στο όνομα της καπιταλιστικής κρίσης στήνει στο εκτελεστικό απόσπασμα ό,τι έχει να κάνει με τις λαϊκές ανάγκες. Ειδικά, το επιχείρημα της κυβέρνησης, πως καταργεί διθέσια και τριθέσια σχολεία, δήθεν για παιδαγωγικούς λόγους, αποτελεί πρόκληση.

Στα υπό κατάργηση μικρά σχολεία, η μετακίνηση των μαθητών θα επιβαρύνει τη λαϊκή οικογένεια.

Φαίνεται ότι θα συμβεί ότι και με τα αθλητικά σχολεία, που ουσιαστικά έκλεισαν αφού ζητήθηκε από τους γονείς να καλύψουν την μετακίνηση.

Τα παραπάνω δείχνουν ότι θα αυξηθεί η μαθητική διαρροή σε μια περιοχή που είχε ήδη τα πρωτεία , στην Ξάνθη γονείς πλήρωναν καθημερινά 6 ευρώ για την μετακίνηση μαθητών από τα ορεινά χωριά.

Τελικά θα καταλήξουμε σε κατηγοριοποιημένα σχολεία ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες των γονέων, των Δήμων και την «προθυμία» των χορηγών. Άλλα σχολεία θα έχουμε στην Κηφισιά και την Εκάλη και άλλα στις φτωχογειτονιές των λαϊκών συνοικιών των μεγάλων πόλεων και των οικισμών των περιοχών σαν την Αν. Μακεδονία – Θράκη.

Η απόφαση αυτή για τις καταργήσεις σχολείων, από κοινού με την κατεύθυνση για 25-30αρια τμήματα, το δραματικό περιορισμό των διορισμών, τη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας θα έχει δραματικές συνέπειες, στην ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση των παιδιών του λαού μας.

Χορηγοί θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία, ανταλλάσσοντας τα ψίχουλα που θα πετούνε με το δικαίωμά τους να καθορίζουν οι ίδιοι το αναλυτικό πρόγραμμα (δηλώσεις Διαμαντοπούλου, σχέδιο για τη διοικητική δομή της εκπαίδευσης). Επίθεση δηλαδή, τόσο στη τσέπη των εργαζόμενων-γονιών, όσο και στα μυαλά των μαθητών.

Απορρίπτουμε τη νέα διοικητική δομή - το νέο ολοήμερο σχολείο –

- τη διαφοροποίηση του προγράμματος στο επίπεδο της Περιφέρειας και του σχολείου

- τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.

Διεκδικούμε σύγχρονα δημόσια σχολεία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές.

Παλεύουμε για κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην παιδεία.

- Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία παιδεία για όλους.

- Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή

- Ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο, χωρίς ταξικές και φυλετικές διακρίσεις

- Δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές σχολές και Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση.

- Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την προστασία και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας είναι ψευδεπίγραφο. Δεν προστατεύει τις χαρακτηρισμένες περιοχές NATURA, αντίθετα ακυρώνει σε μεγάλο βαθμό την όποια προστασία είχαν οι σπάνιοι βιότοποι, υδρότοποι και οι περιοχές υψηλού κάλλους.


- Παραδίδει τη βιοποικιλότητα στην εμπορευματοποίηση και στην καταστροφική δράση της πολύμορφης κερδοσκοπίας από μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.



- Σ’ αυτήν ακριβώς τη φιλομονοπωλιακή, αντιπεριβαλλοντική κατεύθυνση κινείται και το συγκεκριμένο Σχ. Ν. που κατέθεσε η Κυβέρνηση προκειμένου:



1. Να γίνουν μεγάλες μπίζνες με διαπιστωμένες και τεκμηριωμένες τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ωστόσο αυτές οι μπίζνες εξασφαλίζουν τεράστια κέρδη στους λίγους.

- Είναι η διάταξη της παρ. 5 του άρθρου 9, που επιτρέπεται η χωροθέτηση έργων και η έγκριση επενδυτικών σχεδίων με σημαντικά αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις (όπως προβλέπονται στις οικείες μελέτες περιβαλλοντικών όρων), με την επίκληση λόγων «επιτακτικού δημοσίου οικονομικού ή κοινωνικού συμφέροντος». Μέσω της διάταξης αυτής, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για επενδύσεις τύπου fast track (βλ. Αστακό, Γράμμο κλπ.), στο όνομα της «ανάπτυξης»…

2. Για να προωθηθούν χωρίς εμπόδια και φραγμούς η εγκατάσταση των ιδιωτικών σταθμών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (άρθρο 5, παρ.7), που εξασφαλίζουν κέρδη σε επιχειρηματικούς ομίλους, αλλά για το κέρδος αγνοείται η όποια προστασία υπήρχε.

3. Εντείνεται η εμπορευματοποίηση της γης και διευκολύνεται η συγκέντρωση της σε λίγα χέρια με την αλλαγή και το όριο αρτιότητας που ορίζεται στα 10 στρέμματα.

- Εμείς είμαστε ενάντια στην εκτός σχεδίου δόμηση, αυτό όμως στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου προγράμματος χρήσεων γης και ενός χωροταξικού σχεδιασμού που θα παίρνει υπόψη του και θα υπηρετεί τη συνδυασμένη ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

- Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με το σφετερισμό από το μεγάλο κεφάλαιο, έναντι πινακίου φακής, περιουσιακών στοιχείων των λαϊκών στρωμάτων, όπως επιχειρείται με το Σχ. Ν .

Γιατί με τη θέσπιση υψηλού ορίου αρτιότητας (από τα 4 στρέμματα στα 10 στρέμματα) για την εκτός σχεδίου και οικισμών δόμηση σε γήπεδα που εντάσσονται στο νέο δίκτυο NATURA (αρθ. 9, παρ. 6 του Σχ.Ν.) ως «Ζώνες Ειδικής Προστασίας-Ζ.Ε.Π.», πέφτει κατακόρυφα η τιμή των μικρών αγροτικών ιδιοκτησιών (μεταξύ 4 έως 10 στρεμμάτων), που καθίστανται πλέον αδόμητες. Έτσι το μεγάλο κεφάλαιο εξασφαλίζει με ταχύτατες διαδικασίες φτηνή γη σε περιοχές « φιλέτα» για επενδύσεις του (ΑΠΕ, μεγάλες τουριστικές εγκαταστάσεις, άλλες δραστηριότητες), καθώς επιτρέπεται στις Ζ.Ε.Π. και σε άλλα προστατευόμενα στοιχεία της φύσης η εγκατάσταση σταθμών ΑΠΕ ( αρθ. 5, παρ. 7 του άρθρου 19 του Ν. 1650/86), αλλά και κάθε άλλη βλαπτική για το περιβάλλον επιχειρηματική δραστηριότητα μεγάλης κλίμακας.

4. Στο όνομα ενσωμάτωσης της επικαιροποίησης παρακάμπτεται- εξοστρακίζεται η δασική νομοθεσία που ως ένα σημαντικό βαθμό προστάτευε τα δασικά οικοσυστήματα, ενώ περιοχές που είχαν απόλυτη προστασία όπως εθνικοί δρυμοί χαρακτηρίζονται στο νομοσχέδιο εθνικά ή περιφερειακά πάρκα κάνοντας πιο χαλαρή την προστασία τους προκειμένου να επιτρέπει επιχειρηματικές δραστηριότητες. Δηλαδή, δεν προστατεύονται οι εθνικοί δρυμοί, αλλά τα κέρδη της πλουτοκρατίας.

5. Δίνεται η δυνατότητα ανάθεσης με απευθείας σύναψη συμβάσεων διαχείρισης, της ευθύνης διαχείρισης των προστατευμένων περιοχών όλων των διαβαθμίσεων σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, χωρίς καν την έκδοση ΠΔ όπως για την περίπτωση σύστασης φορέων διαχείρισης σε επίπεδο ΝΠΔΔ ή δημόσιων υπηρεσιών.

- Στα ίδια πρόσωπα, μπορούν να ανατίθενται, όχι μόνο σχέδια επιστημονικής παρακολούθησης των υπό προστασία περιοχών και οικοσυστημάτων, αλλά και τα έργα απογραφής, απολογισμού και εκτίμησης της κατάστασης, με ορίζοντα 10ετίας.

- Δηλαδή μπορεί να ανατίθεται στον ιδιώτη που διαχειρίζεται μια προστατευμένη ζώνη να …αξιολογεί ο ίδιος την ποιότητα της διαχείρισής του(!)

6. Δίνει δυνατότητες στον Υπουργό για εξαιρέσεις από την βιοπροστασία περιοχών, δηλαδή αποχαρακτηρισμό ή μείωση της έκτασης των προστατευμένης περιοχής (άρθρο 6).

7. Δίνει τη διαχείριση των προστατευομένων περιοχών σε ιδιώτες (νομικά πρόσωπα) που σημαίνει εμπορευματοποίησή τους χωρίς δυνατότητα πρόσβασης των λαϊκών στρωμάτων

8. Η χρήση γενετικών πόρων δεν εξασφαλίζονται στο δημόσιο αλλά αφήνεται να οριστεί με Υπουργική απόφαση.

9. Βαφτίζονται οικονομικά κίνητρα για διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος και βιοποικιλότητας η εμπορευματοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος και το κίνητρο του κέρδους, αντί για την ανάγκη προστασίας της κληρονομιάς της φύσης.



Τα αποτελέσματα θα είναι η συνέχιση απώλειας της βιοποικιλότητας αντί της διάσωσης της, για να ενισχυθεί το κέρδος των επιχειρηματιών σε βάρος της περιβαλλοντικής προστασίας και των λαϊκών αναγκών των σημερινών και αυριανών γενεών.